Közös gondolkodásra jöttek össze augusztus utolsó napjában azok a hazai nagykereskedő cégek, melyek valamit kezdeni kívánnak az eltűnt vevő néven elhíresült jelenséggel. A találkozón körvonalazódott egy szakmai szervezet létrehozásának ötlete is. A szervezet célja, hogy újra generálja a mára igencsak megcsappant forgalmat, vagyis újra vásárlót hozzon a lakástextil kiskereskedésekbe.
Közel drámainak ítélte a jelenlegi piaci helyzetet azok lakástextillel foglalkozó nagykereskedő cégek, melynek képviselői közös gondolkodásra gyűltek össze augusztus utolsó napján. Általános tapasztalat, hogy az egyre rosszabb gazdasági helyzet miatt egyszerűen eltűntek a vevők az üzletekből, a bolti forgalom a korábbi töredékére csökkent, egyre inkább számolni kell a kiskereskedő partnerek nehéz helyzetével, rosszabb esetben boltbezárásokkal.
A hazai lakástextil piaci torta is egyre több, közte külföldi szereplő között osztódik. Egyre komolyabb versenyt támasztanak például a hazai cégeknek azok a keleti cégek is, melyek az utóbbi időben ingyen mintasálakkal árasztották el a magyarországi kiskereskedéseket. Komolyan fontolgatják északi országok cégei is a magyar piacra lépést, ráadásul komoly gyártó kapacitással a hátuk mögött.
A lakástextil becsülete, megítélése is a korábbi töredéke, a vevők ma sem a tényleges minőséggel, sem pedig a valós árral nincsenek tisztában. Ha van is vevő, az egyre inkább az olcsó árut részesíti előnyben.
Az utóbbi időben radikálisan megváltoztak a vásárlói szokások, egyre többen tájékozódnak az internetről, ezt a fajta megújulást azonban nem követik a kiskereskedések, melyek a növekvő forráshiány miatt egyre ritkábban újítják meg készletüket, és szinte alig költenek boltjuk felújítására, modernizálására.
A találkozó résztvevői a fenti problémák orvosolására felvetették, hogy létre kellene hozni egy szakmai szervezetet, mely a végső felhasználók, azaz a vásárlók felé végezne felvilágosító munkát, lefektetne bizonyos közösen vállalható szakmai normákat, egyben kedvezményeket is nyújtana az együttműködésben részt vevő partnerszervezeteknek.
Hogyan tudná a végső felhasználókat a szakma megszólítani? Mivel lehetne elérni azt, hogy a hazai cégek által forgalmazott termékek vonzóak legyenek a magyar vásárlóknak is? A kérdések valójában azt célozzák, hogy miként lehetne újra előcsalogatni rejtekükből a mostanra teljesen eltűnt vásárlókat, pénzköltésre ösztönözve őket.
A találkozó résztvevői úgy látták, hogy az első lépés a minőségi igény újbóli felkeltése lehetne, ezzel ugyanis újra olyan vevők jelennének meg a boltokban, akik tisztában vannak azzal, mit akarnak, és azt mennyiért is kaphatják meg. Egyfajta vevőgenerálásra lenne tehát szükség, hogy felpezsdüljön újra a piac, legyen egyáltalán kereslet.
Mit kapna a kiskereskedő? A marketingre eddig fordított összegnél jóval olcsóbban, egy a nagykerek szakmai tudását használó marketing lehetőséget, valamint egyedi kedvezményrendszert.
A szakmának pedig lenne egy egységes és átlátható érdekképviseleti rendszere.
Az eddigi megbeszéléseken a következő cégek vettek részt:
Amento Kft.
Bevlo Kft.
Firhang Kft.
K-Deco Textil Kft.
Laguna Kft.
MÆA Kft.
Milora Kft.
Naturtex Kft.
Sasatex Kft.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése