2025. március 21., péntek

Vermes Péter (Billerbeck Kft.): Mit is várhatunk valójában a szakvásároktól?

(Jelen írás a Teletextil nyomtatott kiadásában megjelent cikk folytatása.)

Mi seregszemlékre járunk, ezeket az eseményeket tanulmányútnak tekintjük, ami hozzájárul a szélesebb tájékozottságunkhoz, segíti a termékfejlesztésünket és a teljesítményünk becélzott igényekhez való illeszkedését. Ha szerencsénk van, akkor új anyagokat, technológiákat és ezek új forrásait találhatjuk meg.

                                                                                   Kép: Messe Frankfurt
                                                                                                                         

Évek óta nem állítunk ki szakvásáron, mert az utóbbi bemutatkozásokkor nem találtunk rá a megmérettetés lehetőségére. A látogatóink nem voltak döntési helyzetben, inkább ők is inspirációkat kerestek későbbi alakításaikhoz. Az ismertségünk, penetrációnk további javítását sem remélhetjük egy ilyen alkalomtól; nem ilyen alkalmaktól kell ezt remélnünk.

 A nagy nemzetközi vásárokon látogatóként vagyunk jelen. Nem kívánunk prompt üzleteket kötni. Sőt általában semmi fontos egyeztetni valót nem tartogatunk a vásári találkozóra, mert az ottani nyüzsgés nem támogatja a figyelmes, alapos munkát.

Fontos benyomásokat gyűjthetünk viszont arról, hogy merre tartanak a technikai fejlesztések? A saját folyamatos megújulásunk fenntartása számunkra esszenciális jelentőségű. Ezért különösen érzékenyek vagyunk a tényleges innovációkra, amelyek nem csupán új színnel átfestve mutatják be ugyanazt. Milyen általánosan használható új megoldásokat találunk, illetve milyen ötletes egyéni megoldásokkal találkozhatunk a felhasználható anyagok és technológiák között?

 A vásárlóink megbecsüléséért, az ezen alapuló jó hírnevünkért küzdünk nap, mint nap. A hozzánk kapcsolódó attribútumok, tehát az egyéniségünk, és a megkülönböztethetőségünk ápolása elengedhetetlen. Ezért nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy kihasználjuk a non-verbális közlésmódok eredeti erejét az üzeneteink, mondanivalónk átviteléhez. Igen, van mondandónk az általunk ajánlott termékekhez, szolgáltatásokhoz kapcsolódóan, a direkt ajánlkozáson túl is. Hiszünk abban, hogy a lakberendezési – esetünkben hálószoba-berendezési – cikkek kínálatával nem csupán funkciókat kell jól teljesítenünk, hanem az ízléses, kiegyensúlyozott, megnyugtató megjelenéssel jól-létet kell szolgálnunk.

                                                                                   Kép: Messe Frankfurt

Egyes vásárok előrevetíthetik azokat a hangulatokat, amelyek kisugárzásukkal erősen beépülnek a következő időszakban a tudatunkba, ezért vásárlóink választásait is befolyásolni fogják. Ezek formai- és színharmóniában is megformálódnak. Fel kell tudnunk mérni ezeket a hangulatokat, rá kell hangolódnunk ezekre.

Ezért aztán egy vásár értékelésekor fontos számunkra a tematikán felül az időzítés és a résztvevők köre. Érdekes, hogy egy vásár rész-funkcióinak eltolódásával az időzítést is mozgatni kéne tudni. Erre azonban korlátozottak a lehetőségek, de azt hiszem a szándékok is. Talán ezért süllyed néhány hagyományos nagy vásár jelentősége, ezzel viszont utat enged másikak felemelkedésének. Ezt láthatjuk például a Hometex (korábban ABK) nagyra növekedésében is.

Az írás a Billerbeck Budapest Kft. támogatásával jelent meg.


Nincsenek megjegyzések:

Teletextil 2025 tavasz/spring edition